måndag 9 maj 2011

Men det var då själva faaaaan!!!!

Jag får inget gjort!!! Jag vet inte vad jag ska göra, börja eller sluta. Jag har inga idéer, ingen ork och ingen lust. Vill bara sitta och dricka vitt vin på altanen och läsa kassa pocketböcker.

Vad jag än kommer på känns bara som nödlösningar. Var och tittade på Maria Lagers ateljé i helgen. Gillar färgerna och lugnet. Älskar lugnet och vill känna det. Gillar kombinationen av lugn, harmoni, men ändå känslan av att ha släppt på kontrollen. Jag gillar känslan av att både kunna beundra hantverket som idén. Hur fan når jag själv dit?




Jag kan inte ens göra något vackert av mitt monster. Inget fascinerande eller tilltalande, fulsnyggt eller ens skickligt. Han är bara illaluktande, ful och äcklig och duger fan inget till annat än att ge mig klåda i händerna.



Jag var inne på att försöka jobba med animationern med bubbelplasthänderna, men ser liksom ingen poäng med det annat än att jag i så fall utmanar mig rent tekniskt och det känns inte heller särskilt spännande. Jag funderar nog ändå på att bege mig ut med Egon och sätta honom nånstans och låta honom sköta snacket. Får fundera på hur jag löser själva redovisningen av spektaklet. Just nu sitter jag nästan och saknar den vanliga tentaångesten eller uppsatsstressen. Då vet man ju i alla fall vad man förväntas göra och leva upp till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar