fredag 6 maj 2011

Hands on

Oj, oj, oj. 
Jag har lämnat Egon åt sitt ofärdiga öde - klarar inte av att bli fullt så sjuk av att pyssla om honom. Det blir lite protesliknande lösningar innan han får lämna hemmet och avsluta sina dagar någon annanstans. Är vi förresten inte lite ofärdiga allihop? Nice save...

Gårdagens handledning lika givande om alltid. Kom att tänka på en ganska ny låt som snurrar mycket på musikkanalen jag oftast har påslagen.




Vi pratade om animering och film och sånt som jag tycker verkar så kul, men känner sådant motstånd inför. Jag tycker det är så svårt att lära mig tekniska saker och är helt urusel på att ta instruktioner om sånt, för jag lyckas inte ens förmedla vad det är jag egentligen undrar över. Det slutar mest i ett hjärndött svammel om "men om jag trycker på den där, vad gör då denna dära och hur får jag bort såna där och varför gör den där saken på det dära viset?". Som en jävla rumpnisse på Siba...


OK, gav det hela ett försök i min iPC (fan - alla verkar ju ha såna där iPrylar. Det har inte jag. Men det är iNgen ursäkt för min tekniska iNkompetens).


 
 
Vad? Jag tror faktiskt att den här redovisningsformen egentligen passar mig bra, när jag väl kommit över de tekniska hindren. Ska testa mig fram mer och se vad jag kan lära mig om t ex övergångar, synkning och annat som kanske kan hjälpa mig att uttrycka en känsla, en stämning.

Hur? Jag tänker fortsätta att sätta ihop bilder av olika slag - kanske en del redan befintliga, både teckningar och foton. Jag ska framföralllt testa mig fram med kameran och mina bubbelhänder - kanske tillverka fler (om jag tål den tejpen) och kanske även ge mig ut, utanför hemmet. Ska nog ta med Egon någonstans också - få se om jag klarar av att bära honom utan att få en anafylaktisk chock, eller vad det nu heter...

Varför (eller hur nu frågeställningen skulle lyda)? Jag får massor av inspiration under handledningarna och det jag främst funderat över med viss ångest är just redovisningsdelen. Jag har alltid känt att jag gör mig bäst skriftligt, i alla fall inte live och film vore ju egentligen ett idealiskt redovisningssätt, för man kan ju få med så många aspekter av sitt projekt, inte bara den färdiga produkten.

Det får vara nog från den här babbel käften för idag. Så, Händerna på täcket. Dax för helg och bubbel av annat slag.

 

1 kommentar:

  1. Tycker också om den låten men har inte sett videon - den var ju kanon! Men duuuu din animerade bildserie är ju hur bra som helst - WOW, får rysningar! Förstår vad du associerar till men mina tankar gick till en bok jag precis läst om en tjej som blivit utsatt för övergrepp som barn och hur hon kände händerna på sig och ville tvätta bort dem. Chip - du är grym!

    SvaraRadera