söndag 22 maj 2011

Final Cu(n)ts

OK, det var ju jättemoget... Kunde inte låta bli...

Dags att knyta ihop säcken. För ett år sedan lämnade jag in handduken, tog ut tjänstledighet utan att ha någon egentlig och säker plan, sökte till den här utbildningen och hoppades på en väg ut.

Året har gått nästan löjligt fort och nu står jag i begrepp att ta tillbaka handduken och slänga mig in i samma cirkus igen. Jag påstår och tror mig ha lärt mig en del om mig själv och nu måste jag omsätta det i praktik, för jag får inte en chans till. Fixar jag det inte denna gång, får jag bränna handduken.

Gestaltningsprojektet har varit det mest givande under detta år, på många sätt och det som jag främst kommer att minnas och ha med mig när jag återvänder till mitt jobb. Jag har lärt mig enormt mycket om kamratrespons, handledarskap, processinriktat arbete och framförallt om att kunna ändra sig. Släppa på prestigen lite och tänka om, om inte rätt så åtminstone nytt eller annorlunda, för om sanningen ska fram - hur bra har mitt gamla sätt att tänka och förhålla mig till vissa saker funkat, egentligen...?

Jag har litegrann kommit över mitt motstånd jag känt inför teknikens värld och gjort ett antal små filmer/musikvideor/stillbildfilmer (vad ska jag kalla dem?). Jag vill inte ha med dem i vår gemensamma utställning, för jag känner mig inte alls bekväm med det - jag gjorde dem helt och hållet som en form av reflektion och dokumentation med avsikten att de endast skulle användas som presentation. Jag lägger ändå upp dem här, eftersom även bloggen har haft den funktionen.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar