tisdag 26 april 2011

Gestaltning av konflikt, bubbly hands

Jag får erkänna att jag inte riktigt är i fas vad gäller obligatoriska inlägg - hur många man ska ha gjort i skrivande stund och tills när. Jag tröstar mig med att jag i alla fall skrivit en del och att jag fått ändan ur den djupa vagnen. Materialet är inköpt och jag har satt igång med vad det nu blir.



Vad? Jag har valt bubbelplast - bubbelemballage, eller vad nu den korrekta termen är. Med detta material, samt järntråd och tejp ska jag göra en konfliktfylld kropp med fokus på huden - därav valet av just bubbelplast.
Hur? Jag ska tejpa, linda mig fram till en skulptur i bubbelplast. Jag bygger ett skelett och sedan tejpar jag på som bara den.
Hur tänker jag nu (dvs varför?)? Jo, bubblorna representerar frustration, utslag, klåda, äckel och allt annan som oförmåga till vettig konflikthantering kan leda till. Jag har själv blivit jävligt varse vad min egen oförmåga kan leda till. Dessutom utmanar jag mig själv i det att jag helt frångått mina vanliga uttrycksformer (målning och teckning). Jag har inte ens skissat upp det hela - jag bara gör och det är läskigt för mig. Dels är materialet helt nytt för mig och dels har jag inte en klar plan eller ens en bild av hur det kommer se ut.

Jag missar tyvärr veckans handledning, men hoppas att det blir lika givande för de närvarande som det hittills varit. Själv kommer jag att njuta av tillvaron på dels en vårdcentral, dels i en tandläkarstol. Ska bli skitkul.

1 kommentar:

  1. Gillar dina bubbly hands...känns som att dom kan smyga sig på alldeles ljudlöst...ev lite plastprasslande = )

    SvaraRadera