onsdag 20 april 2011

Cancerous

Gillar verkligen våra handledningsmöten. Känner mig upplyft och inspirerad efter varje gång.

Ska svänga förbi en grossist imorgon och köpa en rulle bubbelplast.






Vad är det med bubbelplast, egentligen? Gillar att klämma sönder bubblorna. Samtidigt ser de äckliga ut. På samma sätt som majskolvar ser jävligt äckliga ut. Det associerades till tumörer. Nästan så att det ligger i vårt kollektivt medvetna att äcklas av det som liknar döden. Cancer. Död. Evig separation. Min största ångest och rädsla. Skälet till min oförmåga att hantera konflikter. Lustig tankekedja det blev - från tumörer till bubbelplast.

En av deltagarna i handledningsgruppen är fantastisk på att skapa stämningar och påminner mig om Tim Burton. En av mina favoritfilmer av Tim Burton är Big Fish. Den handlar en del om det jobbigaste jag vet. Död. Evig Separation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar