fredag 8 april 2011

F som i konflikter

Kanondag, även om jag hade önskat att jag någon gång kunde lära mig att hålla tand för tunga eller åtminstone käften.

Handledning i gestaltning av konflikt. Fantastisk grupp - supernöjd på alla sätt. Tack.

Är så oerhört konflikträdd. Funderar på varför. Funderar mycket på det jag spytt ur mig under middagen. Ber om ursäkt för det, btw.

Den person som främst format min oförmåga att hantera konflikter uppvisar en stark ängslan över vad andra ska tycka. Denna ängslan tar sig i uttryck i form av ett stort bekräftelsebehov och självhävdelsebehov. Brister kompenseras med föraktfulla fnysningar, som egentligen bottnar sig i avund. Där - så. Det är jag.

Usch. Dessa ord kommer att ångras, men å andra sidan kommer jag inte komma vidare om jag inte tar denna uppgift på allvar.


Morr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar