fredag 15 oktober 2010

TFIF

Nyss hemkommen för lite vila innan kvällsjobb.

Har haft en fantastisk förmiddag - tack alla kursare! Det var så inspirerande och intressant att se allas pecha kuchas (hur böjer man det ordet i plural?). Jag bockar och bugar mig inför all kreativitet! Jag känner nu att jag hade kunnat göra mer och framförallt knutit mitt bildspel mer tydligt till kursplanen, men men - det får duga så här, den här gången.

Jag har även haft roligt när jag tittat runt på bloggarna och kollat in vad folk gjort med den andra uppgiften; dvs aktivt delta i sociala sammanhang på nätet. Själv vågade jag mig inte in i några chattrum - tittade lite på ett, men tyckte det var så rörigt. Jag försökte logga in på "Second Life" men min ålderdomliga dator gillade inte den idén.

Jag har lärt mig en hel del denna vecka, framförallt tekniska saker - trodde inte jag skulle klara av att sätta ihop ett bildspel med ljud och dessutom lägga upp det på Youtube. Jag ser ljuset - kanske jag har chans att INTE bli den där läraren som inte ens vet hur man startar en video...
--------------------------------
Ett par timmar senare - yay! Har lagt till mitt lilla bildspel och till och med lyckats anpassa storleken så att den passar i bloggen. Shit, kanske nobelpris i tekniskt vetande härnäst... (yeah, right...).

And now for something completely different.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar