torsdag 21 oktober 2010

Credo redo

"Gör om, gör rätt" läser och hör man lite varstans nuförtiden. Egentligen stör jag mig enormt på den frasen - låter så självgod och förnumstig på något sätt. Så jävla redigt, liksom.

Trots det känner jag just så just nu vad gäller både skolan, lärarutbildning, men framförallt mig själv och min egen lärargärning. Vart tog visionerna vägen? Drunknade de i ansträngda budgetar, felriktade åtgärder, missriktad välvilja och gränslöshet?

Äsch, orkar inte reflektera över detta just nu - är på för gott humör (för en gångs skull, hahaha!!!).
Istället tänker jag njuta av att ha upplevt en alldeles förträfflig dag i Kernells regi - jag skulle faktiskt kunna sitta och lyssna på honom i timmar. Det är inte många föreläsare som man kan säga det om - kommer på två st. på rak arm.

Lägger in en liten bild som dök upp i huvudet på mig under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar